Ulotki reklamowe – szybko się rozprzestrzeniają


Jednym z najszybszych, najłatwiejszych sposobów poinformowania klienta o nas, jest przekazanie mu np. ulotki z informacją o naszych usługach czy produktach.

Ulotki te mogą być proste lub składane do różnych mniejszych formatów (więcej o formatach papierów tutaj). Te pierwsze najczęściej występują w rozmiarze A6, A5, ale też A4 czy A3 (to już prawie plakat, ale dlaczego nie wręczyć potencjalnemu klientowi takiej dużej ulotki?). Mniej popularnymi, ale przez to, moim zdaniem, ciekawszymi odmianami formatów, są DL (czyli prostokąt zajmujący 1/3 długości kartki A4) lub kwadratowe (o boku 120, 150, 200 mm...). Oczywiście zawsze możesz zlecić mi projekt ulotki o nietypowym rozmiarze – wszystko jest możliwe do wykonania!

Z kolei ulotki składane są przeważnie tych samych rozmiarów, co powyższe, jednak złożone na pół w poziomie czy pionie lub na więcej części i złożone w różny sposób – jeśli na trzy części, to w Z (krótka harmonijka) lub w C (otwieramy jedną część na jedną stronę, drugą – na drugą i widzimy środek). W przypadku gdy ulotka jest składana na wiele części, to możemy ją złożyć w harmonijkę, w okienko (najpierw rozkładamy ulotkę tak jakby została złożona tylko na pół, a następnie lewą i prawą stronę można jeszcze raz rozłożyć na zewnątrz) lub w formę mapy (ten rodzaj chyba zna każdy, natomiast sposób złożenia zależy od tego na ile części ma się dzielić ulotka).

Ulotki – podobnie jak wizytówki reklamowe – można wydrukować na wielu różnych podłożach o gramaturach od 90 do 250, do wyboru jest offset lub kreda z wykończeniem mat lub połysk (więcej o rodzajach papierów).

Co ma się znaleźć na takiej ulotce reklamowej? Przede wszystkim nazwa firmy, logo, dane adresowe, ale również jakieś hasło, motyw, który został stworzony w księdze znaku, systemie identyfikacji wizualnej. Można umieścić na niej zdjęcia proponowanych produktów, budynku firmy i wszystko inne, co przyciągnie uwagę i zatrzyma wzrok przynajmniej na jakiś czas.

Gdybyś nie wiedział co i jak zaprojektować, lub wiedział, ale potrzebowałbyś pomocy, to zapraszam! ej@dajtografikowi.pl

Twój Grafik!